våfflor och boktips

Idag är det våffeldagen och jag hoppas innerligt att vi får våfflor på vårt gofika nu vid tio.
Men egentligen vill jag prata om något helt annat, om världen bästa bok till exempel.

Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda

Jag har sett filmen tidigare med favoriten Audrey Tautou i huvudrollen, men boken var ju såklart ännu ännu bättre. Jag ville verkligen inte att den någonsin skulle ta slut, men bra böcker tar ju alltid slut för snabbt.
Min nya kärlek är numera Franck, och Camille för den delen också. Jaa, ni måste helt enkelt bara ta och läsa världens finaste bok som utspelar sig i Paris och är skriven så vackert så man nästan tror att det är poesi.
<3

Kommentarer
Postat av: martina

"Sen bytte hon några oviktiga ord med vakten i huset, bytte om och klamrade sig fast vid städvagnen, drog på sig ett par oformliga träningsoverallsbyxor, en turkos nylonrock (Proffs till er tjänst) och fick upp värmen igen undan för undan när hon jobbade på som en förtappad själ innan hon åter blev nerkyld, tog sin femtioelfte cigarett och sista metron hem."



AAA JAG DÖR VAD BRA DEN ÄR

2011-03-25 @ 11:26:51
URL: http://heejmartina.blogg.se/
Postat av: Camella

Kanske måste låna den där boken...

2011-03-25 @ 15:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0