Regeringsskifte, ja tack!

Vid klockan sex på lördagmorgonen skulle jag befinna mig på en buss vid gullmarsplan. Det var nämligen demonstation i Sölvesborg mot pälsfarmerna.
Så natten mellan fredagen och lördagen blev den stressigaste på länge. Jag hade fått för mig att jag skulle hinna sova lite mellan efterfesten och bussresan, och det gick som det gick.
Vaknade av att Bodil ringde och frågade vart jag var, kollade klockan, halv sex. Sprang till tunnelbanan och höll på att åka mot fel håll, kom fram till slussen exakt samtidigt som tåget jag skulle byta till så hann precis springa över. Kom fram två minuter efter sex, puh.

Demonstrationen gick bra, trots mycket skav av mina bloppisfyndskor då vi gick 7 km genom listerlandet.
Det var hemskt att se farmerna på nära håll, och fy vad det stank i hela staden. Det fanns dessutom många odrägliga människor som bodde där. Hörde en kvinna som tittade på säga: "man skulle ju tagit på sig sin päls." Klarar bara inte av dessa människor.
Sölvesborgborna som stod på farmernas sida hade satt upp en skylt där det stod, Rädda pälsnäringen, rösta moderat. Gah!





Lite bilder från demon + snygga skavskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0